כ-4 חודשים לאחר הצגת דגם הקונספט, חושפת סובארו את הלגאסי החדשה - מכונית שמוכרת לקהל הישראלי בשם סובארו B4. למעשה, לא מדובר בדגם חדש לחלוטין: הפלטפורמה זהה, וכך גם היצע המנועים (לפחות בשוק האמריקאי). אז מה בכל זאת השתנה במכונית המנהלים של סובארו?
כצפוי, מהעיצוב המרהיב של דגם הקונספט לא נשאר הרבה. הלגאסי החדשה נראית אמנם מודרנית והרמונית יותר מהדגם הנוכחי, אך העיצוב שמרני יחסית ומזכיר את זה של האימפרזה המשפחתית. חשוב לציין שהגרסה האירופאית צפויה להיראות שונה מזו שנחשפה בארה"ב. למרות שבסיס הגלגלים נותר זהה לדגם היוצא עם 275 ס"מ, האורך הכולל צמח ב-5 ס"מ ל-479.5 ס"מ, ולרוחב נוספו 6 ס"מ שכעת מצטברים לכדי 184 ס"מ מכובדים.
גם בהיצע המנועים אין שינויים מרחיקי לכת: השוק האמריקאי יקבל את הלגאסי עם צמד מנועי הבוקסר המוכרים, עם 4 או 6 צילינדרים. המנוע הקטן, בנפח 2.5 ליטר, מציע הספק של 175 כ"ס עם צריכת דלק שהשתפרה לכדי 12.5 ק"מ לליטר. המנוע הגדול יותר, בנפח 3.6 ליטר, מציג הספק מרשים של 256 כ"ס. בהנחה ולא נראה מנוע חדש לשוק האירופאי, ה-B4 הבאה תמשיך להימכר עם מנוע 2.0 ליטר בהספק של 150 כוחות סוס. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים רציפה, וכמיטב המסורת של סובארו - תהיה גם הנעה כפולה.
הלקוחות האמריקאיים יוכלו ליהנות מרשימת אבזור משודרגת הכוללת בין היתר מושבי עור חשמליים ומחוממים, כניסה והנעה ללא מפתח, מסך מולטימדיה וגם מערכת רדאר חדשה הכוללת מספר מערכות בטיחות חשובות: בקרת שיוט אקטיבית, בלימה אוטומטית לקראת התנגשות, מערכת זיהוי נתיב ועוד.
את הגרסה הרלוונטית לשוק שלנו תציג סובארו בתערוכת הרכב של ז'נבה בחודש הבא. לישראל צפויה המכונית להגיע לקראת סוף השנה.
לדגמי סובארו בישראל -
סובארו פורסם לראשונה ב- 09.02.14
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות